Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2013. december 17., kedd

Újra habkarika, de kicsit másképp

Végre olyan, amilyennek szerettem volna :)

Ilyen szépségeim lettek!
Az előző adag két darab kivételével már el is fogyott, szerettem volna karácsonyra is levinni magunkkal párat, így ma másodszor is nekiláttam. Nem hagyott nyugodni, hogy az előzőnek nem volt tartása, pedig mindent a tv-ben látott főzős műsor alapján csináltam. Neten és az itthoni szakácskönyvekben is elolvastam, hogy mit és hogyan is kéne... Persze ahány forrás, annyi különböző mód. Hidegen felverni, végig gőz felett, utána hűteni, különböző cukor mennyiségek ugyanannyi tojáshoz, porcukorral,vagy sziruppá főzött kristálycukorral. Mondanom sem kell, hogy az itthoni, Edittől kapott Váncza könyvben is három különböző van, az egyik ráadásul a múltkori, mondjuk, hogy félig jó hidegen keverős verzió.
Míg a babó Tatával a boltban volt, Magor pedig aludt, ötvöztem a leggyakrabban előforduló trükköket és az eredménnyel végre elégedett vagyok. A hab alig jött le a habverőről, olyan kemény lett cukorral együtt is, így végre volt értelme a habzsákból csillag fejjel kinyomni :) Bizakodtam a tepsi feléig, majd a végére érve és nem hiába, úgy maradtak a szép karikáim, ahogy a sütőpapírra nyomtam őket. Kibírták a díszítést és a sütés végére csodaszép fehérek lettek- vagyis azok maradtak.
Sütés előtt 
Sütés után 

A "tuti" receptem 4 tojásból (ez másfél tepsi, dupla karikákkal):
- 4 szobahőmérsékletű tojásfehérje
- porcukor (a fehérje tömegének 4x-e)
- 5-6 csepp ecet
- dr oetker díszítő cukor
A kész halom

A tojásfehérjéket kemény habbá verem, majd az összes porcukrot és az ecetet először beleforgatom a habba, végül robotgéppel vízgőz felett 5 percig, közepes fokozaton keverem. Ettől besűrűsödik a massza és jó kemény lesz, ami bírja a habzsákot :). Sütőpapírra köröket nyomok (2x megyek körbe egy körön, ettől magasabb), megszórom a dekorcukorral és 80-90`C-on 2 órát szárítom, míg kézzel felemelve könnyen elválik a papírról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése