Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2012. augusztus 27., hétfő

Ünnepi menü

A mai házassági évfordulóra igyekeztem meglepni Viktort. Szerettem volna valami olyat főzni, ami nem mindennapi. A bárány mellett döntöttem, mert olyat még az albérletben ettünk és ízlett nekünk. Akkor tejszínesen készítettem, most máshogy. Először ki kellett találnom, hogy hol szerezzem be a húst, ami lássuk be, mégsem egy minden hentesnél kapható sertés lapocka... Az internetnek hála, rábukkantam egy török hentesre, akinél állandóan a választék része a bárány, mindig friss, ráadásul csak a körútra kellett bemennem a húsért. A honlapján találtam egy leves receptet is, ami felkeltette a figyelmem, így végül török lencseleves is készült (ami jó sűrű, inkább főzelék állagú, pikáns; mert a citromtól savanyú, a mentától frissítő, de mégis fűszeres), amiből még a lány is evett ebédre valamennyit. A főfogás pedig bárány borda lett gombás-szalonnás rétessel, krokettel és áfonya mártással. Itt a csontoknak örült Zselyke, aki bőszen szopogatta a rajtuk hagyott húst és a rátapadt fűszereket. Péntek délelőtt vettem meg a húst, ami azóta pácolódott a hűtőben :)

A valamit sejtető, ám mégsem szakácskönyvbe, vagy gasztroblogba való képek a bárányról és a lányról:
Bárány felül nézetből...
És egy közeli kép is...
Bordacsont jobb kézben...
Bal kézben...
Ellenőrzés: van még rajta husi?
Két kézzel fogja, nem ereszti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése