Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2012. augusztus 14., kedd

Babakeksz, fogzásban haladóknak

Zselykém étvágya a jól megszokotthoz képest igencsak lankad. Fokozottan nyáladzik és a cumiját is függőleges helyzetben igyekszik betuszkolni a szájába, hogy a soron következő, előbújó felső fogak okozta kínokat enyhítse. A nyállal és a jobb esetben fél tálkányi étellel még nincs is akkora baj, mint az éjjeli ébredései gyakoriságával- eléri a 4-5-öt is :(.

Ma arra gondoltam, hogy bár a háztartási keksz, a kenyér és a többi, egyébként kedvelt, fogíny masszírozó étkek most önkéntes alapon tiltólistán vannak, így megpróbálkozom valami saját babakeksszel, ami ideális választás lehet Zselykének.
Végül a korábbi, simán almás babakeksz banánnal, valamint a masszírozás miatt zabpehellyel és rizspehellyel egészült ki.

Jelentem, tökéletesen sikerült, Zselyke immár a másodikat nyammogja jóízűen, veszteség nélkül :)

Banános-zabpelyhes babakeksz saját recept alapján:
- 12,5dkg bio teljes kiőrlésű búzaliszt
- 3 ek bio zabpehely
- 3 ek bio rizspehely
- 1 alma
- 1 banán
- 1 ek étolaj
     Az almát megmossuk, hámozzuk, magház nélkül lereszeljük az üveg reszelőn. A banánt villával összetörjük. A hozzávalókat összedolgozzuk, kb. fasírt masszához hasonló állagú tésztát kapunk eredményül. Egy evőkanál segítségével babakézbe való mérethez szükséges adagokat szaggathatunk (~fél ek), majd a kanál domború felével kissé meglapogatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsiben 200°C-on 20 perc alatt készre sütöttem. Én csináltam kör és hosszúkás alakú kekszeket is, nálunk mindkettő bevált.
Íme a "trükk"

Úgy döntöttem, hogy jobb mindig kisebb adagot készíteni és frissen kisütni, így az újságos almás receptnek ez durván a fele, ráadásul csak 5-6 db-ot sütöttem most ki, a többit sütőpapírra fektetve, majd szintén sütőpapírral fedve előkészítettem. Az így kapott "nyers" kekszes papírt 2 db-onként felvágtam, bezacskóztam és lefagyasztottam, így igény esetén előveszem, lehúzom az egyik réteg papírt, tepsire teszem és kész is... :)  

4 megjegyzés:

  1. Szia! Milyen állaga van a keksznek? Omlós, vagy inkább puhább "gumiszerű"?

    VálaszTörlés
  2. Szia! Ahogy nyammog rajta a gyerek, inkább a gumis. Viszont gyorsan szárad, akkor egy fogzós babának kemény, ezért a kisebb adagot és a fagyasztást ajánlom.
    Nálunk bevált, mi nem is vettünk gyári kekszet :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Ahogy nyammog rajta a gyerek, inkább a gumis. Viszont gyorsan szárad, akkor egy fogzós babának kemény, ezért a kisebb adagot és a fagyasztást ajánlom.
    Nálunk bevált, mi nem is vettünk gyári kekszet :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok,
    Jó recept, de a tapasztalatok alapján érdemes formába öntetni a kis kekszecskéket, a még nagyobb siker érdekében! Itt klassz, mesefigurás sütikiszúrókat találtok-> https://3dneked.hu/sutikiszurok/

    VálaszTörlés