Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2012. június 1., péntek

Borsószem hercegkisasszony

Zselykémmel tegnap új ízt próbáltunk ki, nevezetesen a zöldborsót! Az eddigi kedvencével, azaz krumplival sűrítve kapta és mivel jót akartam, kapott bele petrezselymet is. Dédi küldött velünk friss petrezselymet Szentlőrincről, így frisset használtam tegnap a főzéshez.

Zöldborsó főzelék
Az első egy-két falatot hatalmas fintorgás követte, majd a már megszokottnál hamarabb hiszti, jelezvén, hogy "Köszönöm, ebből elég!". Igazi Borsószem hercegkisasszony, kiszúrja a borsót- bár tény, hogy nem egyetlen szemet csempésztem a krumpliba... Én kicsit elszomorodtam, felháborodásomat egy "Ezért főzött neked Anya?" kérdéssel illettem, amin persze Viktor kacagva mulatott, főleg mivel vele is megkóstoltattam a remekművet. Nem mondom, semmi extra, hisz só és cukor sincs benne, csupán krumpli, zöldborsó és petrezselyem...
A tegnapi kóstolást délutánra ütemeztem, eredetileg olyan f5-5 óra tájra, amikor Viktor is hazaér, de tovább kellett a BME-n maradnia, én elmentem érte, így mire hazaértünk, az én kislányom teleitta magát limonádéval, amit engedélyeztem a Nagypapánál nyűgösség esetére. Hiába, rosszkor érkeztünk és kezdtünk bele az újba...

Alvás teli pocakkal
Ma délelőtt következett a második felvonás. A hűtőbe eltett adagból kivettem egy kisebb mennyiséget, amit megmelegítettem és újra kóstoltunk. Ma határozottan jobb volt a borsó fogadtatása, bár szerintem ráismert, mégsem fintorgott, csupán lassabb ütemben nyelte, mint az eddigieket.  Végül megevett 3 evőkanálnyit, ami igazán remek teljesítmény, félidőnél és a végén is ivott rá egy kis meggylevet, amit imád és most teli pocakkal ájultan a járókában alszik :) 
Zselyke "véleménye" is ez lehet :)

Attól tartok, hogy a borsót egyelőre kevésbé kedveli, mint a sárgarépát, pedig eddig az volt a megkóstolt felnőtt ételek legalja. A nyertes a krumpli volt, és a céklás-krumpli- eddig. Ennek megvannak persze az előnyei is :) Később úgyis ráérez majd a többi ízre és a nyitottsága így is példaértékű! 

(Különben is lehet, hogy a kenyérhéjat még a krumplinál is jobban szereti, igazi Apja-lánya :) )

Krumplis zöldborsófőzelék:
- egy kisebb krumpli
- kb 3 maroknyi zöldborsó
- 1 tk aprított petrezselyem
    Megfőzzük külön a krumplit és külön a borsót a petrezselyemmel együtt. A borsón a rajtahagyva a felöntőlevét, összeturmixolom, majd szitán áttöröm. A sűrítést a megfőtt és összetört burgonyával oldom meg. (Ha a krumplit is passzírozzuk, akkor homogén, "ipari" jellegű főzeléket kapunk.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése