Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2014. január 13., hétfő

Fejetlen kutya, felismerhetetlen dínó

Ma többek között ezeket sütöttük Zselykével közösen. Hétvégén megszállt valami és szombaton dán vajas kekszet készítettem, valamint elhatároztam, hogy Zselykével közösen csinálunk fahéjas kekszet is. A következő napokban még kipróbáljuk a házi vajkaramellát, aztán tartunk egy kisebb szünetet, mert ami készül, az el is fogy (és rajtam- szerintem- meg is látszik, így jobb, ha nincs itthon semmi sem).
A Váncza féle fahéjas karika volt az alaprecept, de nem reszeltem bele csokit, a késhegynyi fahéj helyett nálam evidens volt a másfél evőkanál és szerintem lehagyom az olvasztott csokiba mártogatást is. Azért, mert így jobban érződik a fahéj és az szerintem jobb, másrészt szerintem így szívesebben meg is esszük. Viktor jobban szereti a fahéjat, mint a csokit, Zselyke pedig csak összekenné magát és félő, hogy a lenyalogatott kekszet visszatenné. Ha választhatna, ő a csokira szavazna, tisztán!
Zselyke aktívan közreműködött és nagyon ügyes volt! Gyúrta is a tésztát, majd egy kis kétségbe esést követően elhitte, hogy nem ennyi volt amiben segíthet, csak még vannak feladataink. Ki kellett választania a formákat, mert abszolút szaggathatónak tűnt a tészta. A vékony részeket ugyan nem mindig sikerült kiszednünk (ló és kutya lábak maradtak így le, a pillangó fejéről már nem is beszélve), ami rosszabb, hogy úgy megdagadtak a sütőportól, hogy kevésbé látható, hogy mi micsoda. (Kell még valami egyszerű, szaggatható finom keksz receptet találnom, ahol a végeredményt is felismerheti a babó.) A szaggatást nagyon élvezte a lány, a kész formák többségét is ő adta a kezembe miután kiszabadította őket. A vége felé aztán megkóstolta még nyersen a tésztát és azt mondta "nyam-nyam". Persze közben is beszélt sokat, mondogatta, hogy segít, kommentálta ahogy gyúrt, nyújtott, azt, hogy milyen formát vett el, ha valamelyik leesett, akkor meg "hoppá"-zott :)
Egy élmény vele együtt sütni, még ha a lisztet addig oszlatja is el a deszkán, hogy a szükséges mennyiség kétszerese fogy, mert a fele a földre hullik, de élvezi és ügyesedik is. Plusz szerintem fontos, hogy érezze, hogy segíthet és ilyeneket is "játszunk". Amikor Viktor hazaért, már sültek a kekszek. Mikor a beállított idő letelt és az óra csörgött, ez a beszélgetés hangzott el (igyekszem felidézni, hogy pontosan hogyan is hangzottak el a mondatok:)):
Viktor: kész van? 
Én: nem tudom, mindjárt megnézem!
V: te nem vagy ott? - szegezte a kérdést Zselykének.- Te vagy a kukta?!
Zs: ???
V: akkor a főnök?
Zs: nem. 
V: akkor ki a főnök? 
Zs: anya!
V: és te ki vagy?
Zs: Zselyi! 
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése