Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2012. május 21., hétfő

Szereti a pocakját

Zselykéről nyugodt szívvel állíthatom, hogy szereti a pocakját. A hozzátáplálás gördülékenyebben és sikerekben gazdagabban megy, mint gondolni mertem. Aki azt állítja, hogy az ő gyereke jobb, mint Zselyke, hazudik :) Zselykébe nem kell az ételt tukmálni, boldogan nyitja nagyra a száját, hogy ehessen. Nem zavarja, hogy új íz, az sem, hogy más állagú, mint az anyatej. Legfeljebb először kicsit csodálkozik, de aztán hamar túlteszi magát rajta és ÉLVEZETTEL ESZIK! Ha nem adom megfelelő ütemben, hangosan reklamál, egyébként ugyanúgy mosolyog evés közben, mint mikor szopik :)

Ma tízóraira újra a csokis tejpépet kapta. Gondoltam egy merészet és most cukor hozzáadása nélkül, már 60ml vízből készítettem (azaz az ajánlott teljes adag felénél járunk már). Boldogan megette mindet, sőt a végén még kicsit le is tolt, úgy babásan- sértődötten nyögött és ficergett az ölemben, de pár korty teával megnyugtattam. Mennyivel jobb volt ez így, mint ha csak a teát kapta volna!

Délutánra a Nagypapa céklát hozott haza- sárgarépát, vagy céklát kértem, mint legújabb, tányérra termett potenciális áldozatot. Az egy szem- de mégis öklömnyi cékla 24Ft volt. Kerestem mellé egy méretben stimmelő krumplit és mindkettőt külön-külön megfőztem, majd turmixoltam, végül fele-fele arányban vegyítve kínáltam fel. Ugyan kiderült, hogy nem túl jó ötlet a turmixolásra és nem villával való összetörésre szánt krumpliról is nagyon leönteni a vizet, mert ettől furcsán nyúlós, ragadós, már majdhogy tészta állagú valamit kapunk, de megoldottam a problémát. Külön tálkába tettem a turmixolt krumplit és a céklát, plusz a cékla főzőlevét is beletöltöttem a korábbi babaitalos üvegbe- így volt és lesz mivel hígítani. Azt hittem sok lesz a közel 5-6 evőkanálnyi pépet tartalmazó cékla-krumpli keverék, de Zselyke majdnem az egészet megette.
Tanulság, ha ilyen jó adagokat és szívesen eszik, akkor kb. 2 öklömnyi gumós zöldség 3 étkezésre elég nála- ami már kész baba adag, nem pedig kezdő! Olajat még nem tettem bele, de majd annak is eljön az ideje.
A fejemben már mindenféle kombináció van, aminek már említésétől is elrettent Viktor. Ilyenek az alma-cékla, banán-krumpli-hús, banán-cukkini párosítások is... :)
A zöld tálban nem túl jól festő céklás krumpli

Céklás krumpli "főzelék":
- 1 "ökölnyi" cékla
- 1 kb. ugyanakkora krumpli
- cékla főzőlé a hígításra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése