Lilypie First Birthday tickers

2014. szeptember 27., szombat

Prága, te csodás,

meredek és fárasztó :)

Múlt hétvégén pár napot Csehországban töltöttünk. Pénteken reggeli és a bepakolás után indultunk és csak kedden jöttünk haza. Szombat reggel bementünk Prágába, busszal, hogy én is kóstolhassak azért némi cseh nedűt (ráadásul amúgy se nagyon lehetett volna parkolni az otthon csak olvasottak, itt látottak alapján is). Megbeszéltük Viktorral, hogy eredeti terveink szerint én viszem Magort háton mei tai-ban, ő hozza a hátizsákot és ha Zselyke elfárad, akkor őt is. Ez így is volt- de az ott töltött napok alatt azért akadt rá példa, hogy mindkét gyerek az ő "nyakába" szakadt egy kis időre... 9-kor indult a buszunk, kb háromnegyed 10-re már a Vencel téren voltunk.
Zselyke persze fel akart mászni a szoborhoz, de aztán sikerült róla lebeszélni :) A McDonald's-ban reggeliztünk, 10 óra körül már Zselyke is hajlandó volt enni egy kis rántottát. Innen aztán elsétáltunk a Károly-hídig, majd egész jól bejártuk az öreg városrészt. Zselyke fagyit szeretett volna, már a buszon kitalálta, hogy ő eper fagyit szeretne enni- a nap folyamán kapott is kétszer. Láttunk több órás szappanbuborékot készítő embert, egy mutatványos, félig a levegőben "lebegő" párost, kb a Karib-tenger kalózaiba szellemnek beillő figurát és fehér, valamint ezüst színre mázolt, csicsergő-csipogó hangon beszélő mutatványost is. Zselyke az elsőnek adott is egy kis aprót. Az utcai vásárban két dolog tetszett neki nagyon, a kis házak, amilyen maketteket szuvenírként árulnak, illetve a Viktor által ismert játék, mikor egy játék (talán) nyest van egy golyóhoz rögzítve és olyan, mint ha kergetné az állat a labdát.

A város tele kristály-, marionett bábu-, bőrdíszműves- (sok-sok színes táskát láttam) és ékszer üzlettel a sörözőkön túl. Hihetetlen mennyiségű borostyán ékszer volt a kirakatokban és kb a harmadiknál miután rákérdeztem, hogy ez mennyire gyakori ásvány a cseheknél, Viktortól kaptam is egy ezüst fülbevalót szép, háromszög formájú borostyánnal :) Mikor a macskaköveken való sétától Magorral a hátamon kellően kifáradtam, beültünk ebédelni egy étterembe. Evés után szemerkélő esőben bevettük a magaslatot, majd megkóstoltunk valami különleges édes bor féleséget is. Míg Zselyc a második fagyiját fogyasztotta, én az állandó szomjamat oltandó, kaptam jégkását. Tudom, hogy gáz jégkásázni Prágában, de ez van...

Zselykének megígértük, hogy a magunkkal vitt perecekből etethet galambokat. A lány nagyon élvezte a dolgot, a parkban lévők kevésbé- egészen furcsán meredtek ránk, hogy ilyet teszünk (bár szerintem a gyerekek hordozása miatt is ufonak számítottunk a cseheknél, mindenhol csak lestek, hogy ez meg mi...). Mikor a helyzet kezdett olyan lenni, mint a Reszkessetek betörők New York-ban játszódó részében a galambos hölggyel, leállítottuk az etetést és megúsztuk, hogy az elhatalmasodó madár sereg Zselykére rontson :) Hazafelé Zselyke kapott emlékül "piciházat", Magor egy fa cicát, olyat, mint amilyen matróza Zselykének van és megvettük a kihagyhatatlan hűtőmágnesünket is (órásat). Mivel még volt időnk a buszig, beültünk egy olyan sörözőbe (Vytopna restaurant), ahol villanyvasút szállította a pulttól az asztalokig a rendelt italokat! Mindannyian nagyon élveztük :)
a "kirakat"

így kaptuk meg a rendelt italokat :)

sörök!
Magor kukucsol :)
Kicsi Magor nem érte be sör kósolóval, rámarkolt a pohárra és húzta magához, aztán ahogy a videón is látszik, a kezét is beledugta, hogy legyen honnan nyalogatnia a keserű nedűt... Hihetetlen jól érezné magát a cseheknél- sör és knédli és a fiatal úr már boldog is :) Miután nem kapott sört, de látta, hogy bármelyikünk felemelte a saját poharát, ő finoman szólva kiakadt és hisztizni kezdett a sör felé nyúlkálva. A pincérnő akárhányszor elment mellette, megcirógatta és próbálta csehül nyugtatni, de ez nem jött be.
érzékszervi bírálat...
Maguga iszik

Bár Zselyke volt többször is wc-n, utoljára a vasutas kocsmában, hazafelé mégis közölte a metróban, hogy pisilnie kell. Mivel szorított minket az idő és sokszor van azért vaklárma is, bevállaltuk, hogy tartsa. Többször mondtuk neki, hogy tarts, a buszhoz így is szaladtunk, hogy elérjük, de szegénykém az összesen kb 45-50 perces úton, 2 megállóval a cél előtt nem bírta tovább...
A gyerekek így is, hogy félig, illetve teljes idő alatt hordozva voltak és közben aludtak is, kipurcantak, vacsora után gyakorlatilag elaludtak. Mi néztünk még együtt egy filmet, de mindannyian úgy éreztük kb este 9-kor, hogy hulla fáradtak vagyunk. Úgy tűnik sok volt, hogy reggel 9-kor indult a busz, visszafelé pedig a Prágából 5-kor indulóval jöttünk!