Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2014. szeptember 29., hétfő

Gyöngygyártás és -fűzés

Zselyke egyre jobban élvezi a gyöngyfűzést. Ez duplán jó dolog, mert sokat fejlődik vele a kézügyessége és nyerünk pár perc nyugalmat, míg ő koncentrálva kézműveskedik :)
Elsőnek persze a pirosat bontotta ki
Segített gyúrni
Ma reggel arra a gondolatra ébredtem, hogy ma készítünk só-liszt gyurma gyöngyöket, mert akkor lesznek új gyöngyei és még gyurmázhat is. Nem szeretem a boltit, mert aminek elég nagy a lyuka, az piszok drága ha műanyag, ha fa... A reggeli alatt aztán csak jött az isteni szikra, hogy mégse legyen só-liszt gyurma, mert a húsvéti tojásaink is Magor szájába kerültek és mit ne mondjak, elég undorító, ahogy onnan kikerül. Így inkább a tartósság jegyében vettem hozzá süthető gyurmát, ami mondjuk nem ehető, de így is mindig figyelni kell a "mindent megkóstolok, mert szerintem ehető a világ" úrfira :) Megnéztem interneten a camponában lévő kreatív hobby webáruházában, hogy van kétféle süthető gyurma is különböző árban, majd 10 óra után lementem a beszerző útra :) Induláskor Zselykét megkérdeztem, hogy milyen színt szeretne... hát mondanom sem kell sorolta: "hát lilát, sárgát, zöldet, pirosat, narancsot". Úgy voltam vele, hogy bár egy szín kicsit kevesebb, mint 500,-Ft (ennyiért nem sok nagy méretű kész gyöngyöt kapni), azért atól teszem függővé a mennyiséget, hogy az 50g/csomag mégis mekkora. Végül hat színt vettem, de ebből csak négyet bontottunk ki, a lila és a fehér maradt tartalékba, ahogy némi maradék is a zöldből, narancs- és citromsárgából. A piros mind elfogyott.
Elvileg a kéz melegétől felpuhul a gyurma, de még szerencse, hogy itthon volt Tata és gyorsított az előkészületeken, mert az én kezem fagyos volt hozzá és meglehetősen lassan haladtam. Zselyke élvezettel gyúrta a gombócokat, majd külön örült, mikor formát nyomott bele, amik mind "ez gyönyörű!" dicséretben részesültek részéről (megpróbáltam formagyönygöt szaggatni a fondanthoz vett kiszúrókkal, készült is pár szív és két pillangó, de nagyon tapadt a gyurma, nem volt igazán szép és eredményes a kivitelezés). Maradt a kukacot sodrunk, felvágjuk, kézzel kissé kilapítjuk és átszúrjuk módszer. Ezzel rusztikus, méretben eltérő, de szerintem jó gyöngyei lettek a lánynak és ami a lényeg ,neki is igazán tetszettek. azt mondta, "hű, de szépek!". Alig győzte kivárni azt a 15 percet, míg megsültek, még szerencse, hogy közben ebédeltünk, így ki is hűltek. Fűzött magának egy igazi gyerek módra tarka karkötőt, amit azóta büszkén visel és azt mondta majd elmondja mindenkinek, hogy segíthett gyöngyöt csinálni :)) Kis cuki! Maradt még jó sok gyöngy, gumi is, amire fűzheti, meg vettem hozzá még hengeres bőrszíjat is, hogy arra is fűzhessen ha akar.
Zselyke abbó csigája- ez egész jól sikerült!
Ilyen nagy munkában volt a lány :)
A kész gyöngyök
Zselyke csak fűz...
és fűz...
és fűz...
Nagyon koncentrál...
De megérte, szép lett a karkötője :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése