Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2020. március 25., szerda

Mindennapi kenyerünk, avagy Kálmánka is megszületett

A jelenlegi koronás helyzetben újra felvirágzott nálunk a házi kenyér sütés. Jelenleg a Viktortól (2* is) kapott sencor robotgép segít a tészta dagasztásban (azért így lényegesen gyorsabban megvan, mint kézzel), utána bekerül a Pécsi déditől "megörökölt" tupperware kelesztő edénybe, (ami tényleg szuper, alig tapad bele a tészta, remekül zár és kellően melegen tartja) és csak a szokásos formázás, kelesztés, sütés van hátra.

Legutóbb az intersparban pont akciós volt egy szögletes, 2,5literes kerámia kenyérforma, amiről úgy gondoltam pont jó lehet ahhoz, hogy a szokásos, tepsis kenyeremnél szögletesebb, magasabb, ezáltal nagyobb szeleteket eredményező kenyeret süssek benne, ami talán a gyerekeknél is jobban működik, akik nem eszik a kenyér héját (a legjobb részét). A tervem bevált, a szokásos 900g-os kenyér szép magasra emelkedik és sül meg benne, és vagy tényleg jobb lett a bélzet-héj arány ebben a formában, vagy a kerámia hőelosztásának is hála nem annyira vastag a héj rész, vagy csak a karantén helyzetben folyamatosan bélpoklos gyerekeim étvágya nőtt meg, de a kenyerem jobban fogy :)

Sok korábban betervezett dolog végül nem valósult meg és a mostani helyzet sem minden hobbi tevékenységemnek kedvez, de mivel itthon vagyunk és mivel elég gyakran süthetek kenyeret, úgy éreztem most jött el a kovászolás ideje is. Ezt a jelenlegi, sok mindent ingyenesen megosztunk, online tanítunk helyzetet is kihasználva, Szabi, a péktől lestem el és belevágtam. Hogy érezze a törődést és hogy ezzel is segítsem, nevet kapott a befőttes üvegére életem első kovász kísérlete. Úgy tűnik bevált, mert bár még csak 3 napos a gyerek, de elsőre szépen mindent úgy tett, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Nőtt, buborékokat gyártott és eszik minden nap :) Ha ez így marad, szerintem a hagyományos kenyér készítés révén családtag marad Kovász Kálmán (aki ezzel rajtam kívül másodikként nem Varga lesz nálunk :))
Ha elég nagy már és minden rendben, majd beszámolok a kenyérről is, ami kovászos lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése