Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

2020. március 28., szombat

Megismerkednek a pék szakmával és az "élesítővel"

Mindig is segítettek sütni, hiszen a tésztával majdnem olyan a munka, mint a gyurmával.
Ma egy kis "kedv helyrehozatal és késői, de friss és leggyorsabb házi pékáru címre okkal jelölhető tejes kifit készítettünk. Én igazából csak irányítottam a folyamatot, Magor kimérte a tésztához valókat, összegyúrta a tésztát kb 90%-ban- közben beavattam az élesztő működésébe, amit aztán el is mesélt az apjának, hogy mit is szeret az "élesítő" és miként gyárt buborékot és igyekeztem megakadályozni, hogy megegye idő előtt, mert ez nagyon finom. A dupla adagból  azaz 75dkg lisztből és 0,5l tejből készült tésztának végül egészen jelentős hányada a sütőben kötött ki. A tésztát én osztottam és nyújtottam, de Magcsi és Zsezsi formázta mindet. Lett egy tepsi nagyszemű sóval szórt és egy sima, valamint, hogy a lány kiélje a konyhaművészi hajlamait, amiben ilyenkor a művészi több, pár kudarcot vallott kifliből olvasókönyv formázási kísérlet után csodaszép mini kalácsot fonott :)












1 megjegyzés: